Щирі вітання від групи № 10а

/Files/images/50691545_multi_flowerline.gif

Відкрити в кожній дитині творця, дати їй змогу пробудитись і розквітнути

З дітьми в групі працюють:

/Files/images/pratsvniki_po_grupam_2019/Група 10а_2019.jpg

/Files/images/15766cd601ff.gif

Вихователь Суєтова Любов Анатоліївна працює над питанням логіко-математичного розвитку дітей логопедичної групи. В своїй роботі використовує інноваційну методику розвитку математичних здібностей за допомогою паличок Кюїзенера.

Палички Кюїзенера – це набір паличок для лічби, які ще називають «числа в кольорі», «кольоровими паличками», «кольоровими числами», «кольоровими лінієчками». Це набір чотиригранних паличок десяти різних кольорів і довжиною від 1 до 10 см. Розробив Кюїзенер палички так, що палички однієї довжини виконані в одному кольорі і позначають певне число. Чим більше довжина, тим більше числове значення вона виражає.

Палички Кюїзенера для лічби є багатофункціональним математичним посібником, який дозволяє «через руки» дитини формувати поняття числової послідовності, складу числа, відношень «більше-менше», «право-ліво», «між», «довше», «вище» і багато іншого. Набір сприяє розвитку дитячої творчості, розвитку фантазії і уяви, пізнавальної активності, дрібної моторики, наочно-дієвого мислення, уваги, просторового орієнтування, сприйняття, комбінаторних та конструктивних здібностей.

На початковому етапі занять палички Кюїзенера використовуються як ігровий матеріал. Діти граються з ними як із звичайними кубиками, паличками, конструктором, знайомляться з кольорами, розмірами і формами.

На другому етапі палички вже виступають як посібник для маленьких математиків. І тут діти вчаться осягати закони загадкового світу чисел і інших математичних понять.

Ця методика є універсальною, застосування технології не суперечить іншим методикам, тому вона може використовуватись як окремо, так і в поєднанні з іншими, доповнюючи їх.

/Files/images/zanyattya_na_sayt_us_grupi/IMG-246a6be54e80e0b1932e9d246e82fe0d-V.jpg

/Files/images/zanyattya_na_sayt_us_grupi/IMG-4034b3e89ddd2540cf68ce2e8d058e57-V.jpg

Ковалець Ольга Іванівна працює з дітьми за авторською методикою по навчанню грамоти та читання.

Мовлення виконує різноманітні функції в житті дитини. Основною є комунікативна функція – призначення мови бути засобом спілкування. Дитина, яка йде до сучасної школи повинна самостійно мислити, працювати, творчо розмірковувати, зрозуміло й доступно висловлюватися. Їй потрібні не лише міцні навички читання і письма, але й чіткі знання про структуру мови та звукову будову слова.

Необхідно пам’ятати, що коли у дитини в процесі вимовлення слів відзначається не стійке користування звуками мовлення їх змішування, то це показник недостатнього розрізнення звуків. У дітей із такими вадами можуть виникати труднощі в оволодінні читанням та письмом.

Зручною формою коригувальної роботи з формування правильного мовлення дитини - це:

1. Правильно підібраний мовленнєвий матеріал (малюнки для називання частин предметів, частин тіла людини, тварин. Наприклад, у машини: кузов, кабіна, колеса тощо).

2. Підібрано малюнки для обстеження словникового запасу словами, які б означали дію, ознаку предметів.

3. Сюжетні малюнки для розповідного мовлення з використовуванням простих і поширених речень. Підібрано мовленнєвий матеріал для перевірки:

а) вживання та розуміння слів-помічників (в, на, під, над, за і т.п.)

б) вживання слів – ознак

в) вживання слів – дій.

4. Знайомство з буквами і звуками. Під час навчання звертається увага на те, що звуки ми чуємо і вимовляємо, а буквою позначаємо звуки на письмі.

Для знайомства з буквами придбаний яскравий алфавіт з великими буквами і малюнками. Поступово в ігровій формі діти вивчають всі букви. Спочатку голосні: А, О, У, Е, И, І, а потім приголосні: 10-20.

При цьому у дитини розвиваються всі види пам’яті: мовленнєва, зорова, слухова, рухова (малюючи букву, вимовити звук, який вона позначає. Запропонувати назвати слова, у яких є цей звук. Так дитина зрозуміє практичне значення читання).

Враховуючи, що діти користуються індивідуальними зошитами «Грамотійко», що відповідають вимогам Базового компонента та дошкільної освіти і програми «Впевнений старт».

Отже, вивчаючи кожну літеру, потрібно пройти такі етапи роботи:

1. Ознайомлення з літерою, знаходження її серед уже відомих.

2. Ознайомлення зі складами, що утворюються за допомогою цієї літери.

3. Знаходження складу з новою літерою серед інших складів.

4. Знаходження складу з новою літерою у словах.

5. Повторення раніше вивчених складів.

6. Ознайомлення із закритими складами.

7. Прибуквенні слова. Цей етап більш творчий і цікавий , бо зі слів можна скласти речення. Для таких занять можна використати як картки, так і кубики із буквами, бо для успішного навчання дитині важливо побачити, почути, потримати у руках та вимовити словниковий матеріал.

8. Читання слів. Читання слів – найефективніший етап. На даному етапі потрібно не тільки прочитати нове слово, написати на картці та запропонувати дитині намалювати відповідний малюнок.

9. Читання простих речень. Речення висловлюють закінчену думку, тому пропонується дитині переказати прочитане.

Такі ігрові ситуації, як прочитати вивіску на вулиці, програму передач, записку (бажано друкованими літерами), пожвавлюють навчальний процес: він стає невимушеним, підвищується активність дітей, формується позитивне ставлення до читання.

У всій цій роботі велика роль надається дитині, її думкам, фантазіям, розумовій діяльності. У дітей зникають боязкість, хвилювання. Кожна дитина має можливість відчути радість успіху в розумовій праці.

/Files/images/50691545_multi_flowerline.gif

Кiлькiсть переглядiв: 440